2017-04-26 09:32:00 Terenska nastava u Zadru 26.travnja 2017.godine učenici viših razreda OŠ Novigrad bili su na terenskoj nastavi u Zadru . Prvi dio jutra proveli su podijeljeni u dvije skupine s različitim programima , a onda su se svi zajedno posjetili Muzej iluzija. Po povratku u Paljuv i Novigrad učenici su iznijeli pohvale za takav neformalan oblik učenja i istaknuli trenutke i iskustva koja su ih najviše oduševila . Petaši i šestaši ,vođeni učiteljicama engleskog jezika, povijesti i vjeronauka, krenuli su u obilazak grada i proučavanje antičke i srednjovjekovne baštine Zadra. Pojedincii su glumili turističke vodiče i predstavili grupi najvažnije kulturne znamenitosti: Kopnena vrata, Trg pet bunara, crkvu Sv.Šime, Gradsku stražu i Gradsku ložu, crkvu Sv.Krševana, crkvu Sv.Stošije i Sv.Marije. Osim tih srednjovjekovnih znamenitosti učenici su istražili i rimske ostatke na Forumu.
Učiteljice vjeronauka povele su učenike u pravoslavnu crkvu Sv.Ilije i zadarsku katedralu. Razgledali su unutrašnjost crkava i ponovili dijelove crkvenog namještaja. Nakon uočavanja razlika između katoličke i pravoslavne crkve, vjeroučiteljice su istaknule vrijednosti ekumenizma. Nakon toga posjetili su Arheološki muzej u kojem su razgledali prapovijesnu, antičku i srednjovjekovnu zbirku. Učenike su posebno privukli izlošci pronađenu u neolitskom nalazištu Smilčić te srednjovjekovni crkveni namještaj. Za to vrijeme učenici 7. i 8.razreda, pod vodstvom učitelja TZK-a, hrvatskog i talijanskog jezika, biologije i matematike, obišli su Športski centar Višnjik. Predstavnik Centra pokazao im je Dvoranu Krešimira Ćosića te pomoćne dvorane i opisao im aktivnosti koje se tu provode. Dvorane su namijenjene sportskim, glazbenim i zabavnim događanjima, ali i održavanju raznovrsnih izložbi i sajmova. Nakon toga učenici su razgledali bazene koji se nalaze u obližnjoj zgradi. Potom su otišli do Gradske knjižnice Zadar. Djelatnica Dječjeg odjela provela ih je kroz knjižnicu i objasnila im namjenu pojedinih odjela. Istaknula je ulogu knjižnice u zajednici: poticanje čitanje, nepristrano informiranje, razvijanje obrazovanja i kulturnih sadržaja. Nakon toga učenici su proveli neko vrijeme u igraonici Obje grupe učenika i učitelja sastale su se na Forumu gdje je uslijedio kratak odmor. Na kraju smo svi zajedno otišli u Muzej iluzija koji nas je oduševio svojim neobičnim eksponatima i poljuljao povjerenje u vlastita osjetila. Iskrivljena ogledala, „vortex“tunel , „kosa“ soba, kaleidoskop čije uzorke čine tijela posjetitelja, razne didaktičke igre, samo su dio bogatog repertoara iluzija koji na zadivljujući način spaja znanost i zabavu
|
Osnovna škola Novigrad |