2017-02-23 08:18:42

Matematičke su priče obilježile prošlu jesen

Matematičke priče obilježile su prošlu jesen. Pričale su se na Zlatnoj večeri matematike, u nekim knjigama i udžbenicima, možda i pokraj pokojeg kamina.

Jedna od tih priča ispričana je i na eTwinning portalu, u projektu Matematičke priče. Dok sve ostale priče imaju svoju fabulu, likove i sretne završetke, u ovom projektu pričalo se o povijesti te znanosti, o njenim poznatim ličnostima i njihovom utjecaju na matematiku i cijeli svijet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je počeo upoznavanjem. Svaka škola prezentirala je sebe kako je najbolje znala: pomoću videoisječaka, prezentacija, animacija. Otkrivale su nove svjetove, likove i dvorce, svoje gradove, škole, nastavnike i učenike. Upoznavali su se učenici iz raznih krajeva Republike Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Srbije.

Dogovarale su se teme koje će se obraditi, kao i načini njihove obrade. Upoznavali su se matematičari starog, srednjeg i novog vijeka, radile se matematičke igre i kvizovi. Svatko je birao koliko će i kako raditi.

Na jednome mjestu okupili su se nastavnici koji su se prvi put susreli s eTwinningom te oni koji su tu dulje vrijeme.

No, uz detaljne upute svi su uspješno svladali svoje prve korake u Twinspaceu. Osim povijesti i matematike, suradnici su naučili i nove alate i uspješno ih primijenili u radu na zadacima.

Matematičke priče bile su izazov svima, i suradnicima i koordinatoricama Maji Balat i Mariji Šolić, kojima je to prvi projekt koji su organizirale.

Najljepše priče završavaju sretno, pa je i ova matematička. Za sretan kraj pobrinuo se sponzor, Školska knjiga, koja je sve sudionike nagradila za trud na projektu.

Neke priče, osim sretnog završetka, imaju i nastavak u istom tonu, a Matematičke priče nastavile su se u Matematičkim izazovima, eTwinning projektu koji počinje ovog siječnja, a završava u lipnju 2017. godine.

U toj priči matematika će se primjenjivati: kuhat će se, kupovati, šivati, crtati, slikati, graditi, upoznavati i rasti. Mogu sudjelovati svi, od vrtićke djece do srednjoškolaca iz nekoliko europskih zemalja istog govornog područja. Pozivamo vas da i vi budete dio te priče, jedan od važnih likova.

Upoznajte se s ostalim sudionicima, družite se, ali isto tako radite i ono što svakodnevno činite: primjenjujte matematiku. Radujemo se budućoj suradnji!

 

 

Maja BALAT, nastavnica matematike | OŠ Novigrad, Novigrad

.....................

Naziv radionice:

UNAPRJEĐENJE NASTAVE POMOĆU TEHNOLOGIJE

........

Ime i prezime:

Maja BALAT

........

TRAJANJE:

2 sata

dio: PowToon i Canva (1 h + pauza 10 minuta)
dio: Google Forms, ThingLink i Padlet (45 minuta + evaluacija 5 minuta)

CILJ RADIONICE:

Na ovoj radionici nastavnici će se upoznati s alatima koji će im pomoći pri planiranju i kreiranju nastave, a istovremeno će im olakšati i komunikaciju s učenicima i suradnicima.

OPIS RADIONICE:

PowToon

PowToon je online alat za izradu animiranih prezentacija i videozapisa. Jednostavan je za uporabu, zabavan i omogućuje lakše i slikovitije razumijevanje sadržaja. Na radionici nastavnici će animirati jednu temu za natjecanje i drugu za učenike s posebnim potrebama (nastavnici će moći odabrati između ponuđenih tema i materijala koje će animirati).

Canva

Canva je online alat za izradu plakata, izvještaja, infografike i prezentacija. Nastavnici će pomoću Canve unaprijed odabranu temu predstaviti plakatom.

GoogleForms

GoogleForms sastavni je dio Google Diska i pomoću njega kreiraju se online ankete, upitnici i kvizovi. Nastavnici će na radionici napraviti kviz o odabranoj temi.

ThingLink

ThingLink je multimedijski online alat u kojem je moguće na sliku ili video dodavati poveznice, videoisječke, tekst ili novu fotografiju. Nastavnici će na radionici izabrati sliku i na nju umetnuti poveznice na prethodno obrađene materijale.

Padlet

Padlet je online alat namijenjen komunikaciji. Izgledom podsjeća na ploču na kojoj suradnici međusobno razmjenjuju ideje, slike i dokumente. Vrlo je jednostavan za uporabu. Na toj radionici nastavnici će pokušati napraviti svoj Padlet, a zatim odgovoriti na pitanje postavljeno na Padletu koji je podijeljen s njima.

...........

Nakon radionice napravit će se evaluacija, u kojoj će nastavnici odgovoriti na postavljena pitanja o alatima te iskazati zadovoljstvo radionicom.

...........

NAPOMENA:

Radionica će se odraditi na računalima. Prethodno je potrebno imati otvoren račun na Googleu, kako bi se pomoću njega izravno pristupilo alatima. Ako ne postoji mogućnost rada na računalima, alati mogu biti predstavljeni i predavanjem. U tome slučaju vrijeme izlaganja bilo bi 1 sat. 

https://www.skolskiportal.hr/clanak/6529-matematicke-su-price-obiljezile-proslu-jesen/


Osnovna škola Novigrad